De eerste dagen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Letsgomexico - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Letsgomexico - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Esther

11 Juli 2014 | Mexico, Mexico-stad

11/07 vertrokken we van Amsterdam naar Mexico City. We hadden een perfecte vlucht van 10,5 uur. Hadden onszelf ook verwend met een upgrade naar comfort klasse, 1e rij, dus ruimte genoeg. Om 18 u lokale tijd arriveerden we in Mexico City. Lang wachten op een onleesbaar stempeltje en immigratiepapieren bij de douane, maar rond 20.00 uur waren we in ons hotel inMexico Polanco, een veilige buurt in de city. Na wat opfrissen vertrokken we naar een lokaal restaurantje/barretje waar we onze eerste taco's en Corona's bestelden. Het was een wat ongezellig restaurantje, maar er speelde een cumbia band en het heerlijke van die latino's is dat ze op muziek niet kunnen stilzitten :-). Al gauw was de dansvloer gevuld met jong en oud en werd er lekker gedanst. Ik doe het ze niet na! Tussen het dansen door aten ze af en toe een hapje of speelden ze een potje domino. Wat een fantastsche gewoonte is dat toch!

Dag 2 werden we natuurlijk vroeg wakker. Na een zeer uitgebrid ontbijt regelden we een trip naar barrancas del cobra (kopermijnen in de Mexicaanse canyon, 1000 km ten noorden van Mexico City.) voor de volgende dag. '

S middags zijn we per taxi naar het centrum van Mexico city gegaan.
De wk wedstrijd Brazilie-Nederland hebben we in een loungebar gezien. En wat natuurlijk te verwachten was; we hadden geen medestanders. Om ons heen werd Arjan Robben, afgemaakt.
En dat laatste achtervolgt ons de hele reis. Holandes hebben het leven van de Mexicanen stuk gemaakt.
Gelukkig hebben we een goede tolk bij ons, die alle discussies weet om te buigen in een lach bij de mexicanen. Het feit dat Ollie zo rap en goed Spaans spreekt heeft ons in veel situaties geholpen!
Na de wedstrijd namen we een taxi naar het echte oude centrum van Mexico.
Echte latino sfeer, maar we kregen er niet een echt veilig gevoel bij. We werden behoorlijk nagestaard. Er zijn opvallend weinig Europeanen in dit deel van Mexico. Ook in het vliegtuig vrijwel geen Nederlanders gezien, wat wij heeeeerlijk vinden!
Na een wandeling zijn we terug gelopen naar het Plaza Grande en zijn we in een bar, op het dak van de hoge gebouwen, wat gaan drinken. Een taxi terug krijgen was nog een uitdaging omdat we geen normaal tarief konden afspreken (factor 20 van heenreis).
We zijn een stuk terug gaan lopen via de grote winkelstraten, met onze hand op onze zakken.

• 07 Augustus 2018 - 06:56

Ria Smit:

Hallo Mexico reizigers,

Met verbazing lees ik dat jullie in Mexico-stad even een trip regelden naar de kopermijnen 1000 km verderop. Mag ik vragen om de details want ik wil dat zo graag doen maar ben er nog niet uit hoe,